Bæredygtighed, data og business – hvad skal der til?

3D TECH Stage | Hal KDansk

Bæredygtighed er blevet et konkurrenceparameter i industrien og påvirker i stigende grad indkøb, samarbejdsrelationer og forretningsstrategi. Samtidig er der lovgivning på vej, som – selv i forenklet form vil stille krav til virksomheders rapportering.

Uanset hvad der driver indsatsen, er data helt centralt. Bæredygtighed handler ikke længere kun om bløde værdier, men om at skabe dokumenteret værdi, både miljømæssigt og på bundlinjen.

I dette oplæg stiller Ahlsells bæredygtighedschef, Gitte Østergaard Futtrup, sammen med konceptsalgschef, Chris Lynggaard, skarpt på, hvordan data fra forsyningskæden og produktionsmiljøet kan omsættes til miljøgevinster og økonomisk effekt.

Det sker gennem praksisnære cases, der giver et indblik i:

  • De drivkræfter, der former indkøbsbeslutninger og partnerskaber – med afsæt i markedsanalysen ”Business Value of Sustainability”.
  • Hvordan data kan bruges til at synliggøre optimeringsmuligheder – både i forhold til CO2e og bundlinjen.
  • Hvordan det digitale lager- og forbrugsstyringssystem StockMaster giver realtidsindsigt direkte fra produktionsgulvet og kan bruges til at reducere spild og automatiserere genbestilling.


Kom og bliv inspireret til, hvordan bæredygtighed kan bruges til at at styrke konkurrencekraften og opnå en strategisk styrkeposition i industrien.

Speakers

Gitte Østergaard Futtrup

Bæredygtighedschef

Ahlsell Danmark

Gitte Østergaard Futtrup

Chris Lyngaard

Konceptsalgschef

Ahlsell Danmark

Chris Lyngaard

1. oktober 2025

kl. 10:00  - 10:25
keyboard_arrow_up